Bevezető rendelkezések
A jelen általános szerződési feltételek (ÁSZF) szabályozzák a felek kapcsolatát, amelyben a vásárlók (a továbbiakban: Vásárló) szerződést/fogyasztói szerződést kötnek az Badushow Hungary Bt-vel (székhely: 3900 Szerencs, Petrikovits László utca. 48.; adószám: 21241556-2-05; cégjegyzékszám: 05-06-001476), mint eladóval (a továbbiakban: Eladó v Badushow).
A Vásárló lehet fogyasztó vagy vállalkozó, akikre egyes esetekben eltérő szabályok vonatkoznak.
Fogyasztó: az a természetes személy, aki a szakmája, önálló foglalkozása vagy üzleti tevékenysége körén kívül eljárva köt szerződést a Badushow Hungary Bt.
Vállalkozó: az a természetes vagy jogi személy, aki a szakmája, önálló foglalkozása vagy üzleti tevékenysége körében jár el és köt szerződést a Badushow Hungary Bt-vel. Amennyiben a Vállalkozó a megrendelésben kitölti a cégnevet és/vagy az adószámot, úgy azzal a Vállalkozó a jelen ÁSZF-ben meghatározott speciális – kifejezetten vállalkozókra alkalmazandó – szabályok alkalmazását reá nézve kötelezőnek ismeri el.
Tekintettel arra, hogy a jelen ÁSZF a Badushow honlapján közzétételre került és így az valamennyi Vásárló számára a szerződéskötést megelőzően hozzáférhető és megismerhető, a megrendelés leadásával a Vásárló elismeri és megerősíti azt, hogy a szerződéskötés előtt megismerte a jelen ÁSZF tartalmát, valamint tudomásul veszi, hogy a Reklamációs Kódex és a Szállítási Információ szerves részét képezi az ÁSZF-nek. A Vásárló egyben kijelenti, hogy a jelen ÁSZF-nek és mellékleteinek a megrendelés leadáskor érvényes és hatályos szövegét kifejezetten megismerte és azt magára nézve kötelezőnek ismeri el.
A Vásárló tudomásul veszi, hogy a Badushow által forgalmazott, illetve a Badushow-tól történő termék vásárlása során a Vásárló nem jogosult az Badushow szerződéses partnerei, kereskedelmi nevek, céglogók stb. használatára, hacsak egyes konkrét esetekre vonatkozólag nem jött létre egyedi megállapodás a felek között.
A Vásárló a termékek/szolgáltatások megrendelése esetén az általa megadott adatok pontosságáért és érvényességéért felelősséggel tartozik és azok valódiságát szavatolja.
Amennyiben a Vásárló megrendeli a termékeket és/vagy szolgáltatásokat, a Vásárló számlát kap, ami tartalmazza az felek közötti megállapodás részleteit.
MEGRENDELÉS MENETE
– A Weboldalon történő Megrendeléshez a Vásárlónak e-mail-t szükséges írnia az Eladónak.
– Megrendelés leadásáról és menetéről, olvassa el a “Megrendelés menete” című oldalunkat
– A weboldalon keresztül az Vásárló elektronikus úton Megrendelést adhat le oly módon, hogy az e-mailba részletesen leírja/megnevezi a kiválasztott Termék(ek)et, egyúttal megadja a Megrendelés teljesítéséhez szükséges szállítási és számlázási adatokat, valamint megadja a fizetési és az átvételi módot. A Megrendelő/Vásárló e-mail elküldése és az Eladó válasz e-mailje jelenti a vásárlás véglegesítését!
MEGRENDELÉS VÉGLEGESÍTÉS
– A Megrendelés véglegesítésével az Vásárló kijelenti, hogy az általa megadott, a vásárláshoz szükséges adatok a valóságnak megfelelnek, és hozzájárul, hogy azokat az Eladó, Megrendelés teljesítése céljából felhasználja, kezelje, különösen, hogy szükség esetén, az Eladó felvegye a kapcsolatot vele a megadott elérhetőségek (email vagy telefon) bármelyikén. A Megrendelés véglegesítésével az Ügyfél vállalja, hogy az általa megjelölt termék megérkezését követően az ellenértékét kiegyenlíti a futárnak, utánvételes fizetéssel, ennek elmaradása esetén a Megrendelés teljesítését az Eladó/Futár megtagadhatja.
– A Vásárló a megrendelt termékek, mennyiségét, típusát módosítani, Szerződést módosítani vagy lemondani ameddig az Eladótól a futár át nem vette a megrendelt termék(ek)et.
– Megrendelés visszaigazolása, szerződés létrejötte
– Az Eladó és Vásárló közötti Szerződés akkor jön létre, amikor a Vásárló e-mail útján megkapja az Eladótól a Megrendelés elfogadásáról vagy elutasításáról szóló visszaigazolást. Az elfogadásról szóló értesítés magában foglalja az Ügyfél által megrendelt Termékeknek a futárszolgálat részére való átadásáról és a szállítás várható idejéről szóló értesítést is.
– A megrendelés és annak visszaigazolása akkor tekintendő az Eladóhoz, illetve a Vásárlóhoz megérkezettnek, amikor az számára hozzáférhetővé válik.
– Jelen információn szerint a GLS futárnál csak készpénzben lehetséges a termék vételárának kifizetése.
– Az Eladó fenntartja a jogot, hogy az Ügyfél által leadott Megrendelést elutasítsa. Eladó elsősorban kiskereskedelmi értékesítést végez, ezért Eladó fenntartja a jogot, hogy a Megrendelésben szereplő Termékek mennyiségéből – a készlettől függően – kevesebbet igazoljon vissza. Erről az Eladó a Vásárlót e-mailben értesíti. Ilyen esetben az Eladó a Vásárló által már kifizetett, azonban az Eladó által vissza nem igazolt Termékek vételárát a Vásárló részére visszatéríti.
AZ ELADÓ A VÉTELÁR VISSZAFIZETÉSÉT AZ ALÁBBI MÓDOKON VÁLLALJA:
– Ha a Vásárló az Eladónak megadja a bankszámla számát, úgy a vételár visszatérítése a Vásárló által megadott bankszámlára, banki átutalás formájában történik meg; (minden esetben az Eladó csakis a termék vételárát fizeti vissza, egyéb járulékos költségek nem kerülnek kifizetésre!)
– Ha a Vásárló a Megrendelést utánvétellel egyenlítette ki, és nem járul hozzá a vételár Vásárló által megadott bankszámlára történő banki átutalás formájában történő visszatérítéséhez, akkor a vételár visszatérítése postai úton történik.
– Az Eladó a vételár visszatérítését visszatarthatja addig az időpontig, ameddig a megrendelt Termék visszajuttatása részére nem történik meg. A Vásárló köteles haladéktalanul (de legkésőbb a bejelentést követő 14 napon belül) intézkedni az elállásról szóló bejelentését követően a Termék visszajuttatásáról az Eladó részére.
– Ha az Eladó a Vásárló által megrendelt Termék(ek) szállítását nem tudja teljesíteni, úgy erről köteles tájékoztatni a Vásárlót, és a Megrendelés ellenértékét 7 napon belül visszatéríteni részére, ha az kiegyenlítésre került, és a Vásárló is kifejezte és elfogadta a szerződés felbontásának tényét. A Felek megállapodhatnak a Megrendelés teljesítésének átütemezéséről és/vagy módosításáról is.
Az Eladó – a Vásárló egyidejű értesítése mellett jogkövetkezmények nélkül – törölheti a Vásárló Megrendelését, az alábbi esetekben:
– amennyiben a Vásárló előreutalási módot jelölt meg, de a szállítási határidőig a termék ellenértéke nem érkezett meg az Eladó bankjának számlaszámára.
– ha Vásárló által megadott adatok nem fedik a valóságot, nem teljes körűek, vagy nem teszik lehetővé a Megrendelés teljesítését
JÓTÁLLÁS
– Hibás teljesítés esetén az Eladó a Polgári törvénykönyvről szóló 2013. évi V. törvény (Ptk.) és a 151/2003. (IX. 22.) Korm. rendelet alapján jótállásra köteles.
– Az Eladó jótállási kötelezettsége alól csak abban az esetben mentesül, ha bizonyítja, hogy a hiba oka a teljesítés után keletkezett.
– Az értékesített Termékek esetében a Vásárló a szállításkor minden olyan Termékre, amely jótállással rendelkezik, különálló használati útmutató leírást és egyben jótállási jegyet kap.
– Az Eladó az értékesített termékeire 1 év jótállási időtartamot biztosít a Vevő részére.
– Nem tartozik jótállás alá a hiba, ha annak oka a termék Vásárló részére való átadását követően lépett fel, így például, ha a hibát:
a.) szakszerűtlen üzembe helyezés (kivéve, ha az üzembe helyezést az Eladó, vagy annak megbízottja végezte el, illetve, ha a szakszerűtlen üzembe helyezés a használati-kezelési útmutató hibájára vezethető vissza)
b.) rendeltetésellenes használat, a használati-kezelési útmutatóban foglaltak figyelmen kívül hagyása helytelen tárolás, helytelen kezelés, rongálás, elemi kár, természeti csapás okozta.
Amennyiben a termék hibája kijavítható, de a hiba újbóli megjelenése vagy a hibák nagy száma miatt továbbra sem használható, a Vásárló kérheti, hogy a hiba kijavítására a termék kicserélésével kerüljön sor, illetve a Vásárló jogosult a szerződéstől elállni.
Amennyiben új termék kerül kiszállításra, a Vásárló köteles az Eladó részére az eredeti terméket (annak összes tartozékával együtt) visszaküldeni. Ellenkező esetben az Eladő, nem köteles a termék teljes vételárát visszaszolgáltatni. A vásárló a megrendelt terméket felbonthatja és kipróbálhatja. De ez a használat csak olyan mértékű lehet, ami alapján megismeri a Vásárló a termék tulajdonságát, jellegét. E feletti mértékű használatnál az értékcsökkenésért a Vásárló felel.
A visszaküldés költsége a Vásárlót terheli, kivéve, ha az elszállítást az Eladó magára vállalja.
Amennyiben a Vásárló a hiba bejelentésével indokolatlanul késedelembe esik (azaz a hibát több mint 2 hónapon túl jelenti be azt követően, hogy a hiba időben, kellő gondosság mellett megállapítható lett volna), úgy a Vásárló felelős a közlés késedelméből eredő károkért. Ugyanez vonatkozik a rejtett hibákra, amik nem kerültek azonnali bejelentésre azt követően, hogy a hibát a Vásárló észlelte és a terméket megfelelő gondossággal ellenőrizte, azzal, hogy bármilyen szavatossági igény legkésőbb a termék kiszállítása utáni két éven belül terjeszthető elő.
A jótállás időtartama azon a napon kezdődik, amikor a termék a Vásárló részére kiszámlázásra került. Amennyiben a termék Vásárló részére a szerződés szerint kiszállításra kerül, a szavatossági időszak azon a napon veszi kezdetét, amikor a termék a kijelölt helyre kiszállításra került.
A Vásárló nem jogosult szavatossági reklamációra, ha a hibát külső körülmény okozta azt követően, hogy a kárveszély viselése átszállt a Vásárlóra.
TITOKTARTÁS
– A Vásárló által az Eladónak szolgáltatott bármely jellegű információt az Eladó bizalmasan kezeli, azt csak jelen ÁFF-ben rögzítettekkel összhangban oszthatja meg harmadik személyekkel.
– A Vásárló a Megrendelés vonatkozásában nem ad semmilyen nyilvános nyilatkozatot harmadik személyek részére az Eladó előzetesen adott írásos hozzájárulás nélkül.
VIS MAIOR
– E fogalom alatt értendő minden olyan ok, eset, körülmény, amely előre nem látható, nem ellenőrizhető, és/vagy olyan, az Eledót érintő, de tőle független ok, amelynek felmerülése lehetetlenné teszi az Eladó számára a jelen ÁFF-ben vállalt kötelezettségek teljesítését.
– A Felek egyike sem vonható felelősségre a szerződéses kötelezettségek nem teljesítéséért abban az esetben, amennyiben azt részben vagy egészben Vis Maior eredményezi.
– Amennyiben a Vis Maior annak felmerülésétől számított 15 (tizenöt) napon belül nem szűnik meg, bármely fél – a másik fél egyidejű értesítése mellett – megszüntetheti a szerződést, anélkül, hogy a másik fél kártérítési igénnyel léphetne fel.
– Az információs rendszerek meghibásodása vagy vis major helyzet esetén az Eladó semmilyen felelősséget nem vállal azokra a munkaórákra, amelyek alatt nem volt elérhető.
A WEBOLDALON SZEREPLŐ ÁRAK
Az árak szerződéses árak. A weboldalon feltüntett árak mindig aktuálisak és érvényesek. Az egyes termékek mellett feltüntetett árak nettó és bruttó árak, (az ÁFÁ-t és egyéb esetleges adókat, illetékeket tartalmazzák, ahol ez szerepel) amelyek a Vásárló által az adott termékért fizetendők (azonban nem tartalmazzák a szállítási díjat, a begyűjtési díjat, az esetleges távolsági kommunikáció díját).
A Vásárló tudomásul veszi, hogy az Eladó és Vásárló között nem feltétlenül jön létre szerződés, különösen abban az esetben nem, amennyiben a Vásárló által megrendelt termékek ára az Eladó hibájából tévesen jelenik meg a honlapon és erről a hibáról az Eladó a Vásárlót tájékoztatja.
A Vásárló tudomásul veszi, hogy előfordulhat, hogy a megrendelés az Eladó és a Vásárló között nem jön létre, elsődlegesen olyan esetekben, mikor a Vásárló – az Eladó belső információs rendszere hibájából – véletlenszerűen/hibásan feltüntetett áron rendeli meg a terméket. Ilyen esetekben az Eladónak jogában áll elállni a szerződéstől azután is, hogy a Vásárló megkapta a megrendelését megerősítő e-mailt. Az Eladó ilyen esetben értesíti a Vásárlót a történtekről.